Skip to content

Budownictwo wczoraj i dzis : 2012 MoMA PS1 YAP Runner-Up: Virtual Water / UrbanLab + endrestudio + Projektowanie metod

2 miesiące ago

568 words

Dzięki uprzejmości UrbanLab Blogu ogłosił zwycięską propozycję programu MoMA PS1 dla młodych architektów (YAP) na początku tego miesiąca.
Aby przedstawić pełne informacje na temat corocznych zawodów, przedstawiamy pozostałe cztery kreatywne projekty, które konkurowały z Wendy w HWKN.
Virtual Water, wspólny projekt wniesiony przez UrbanLab, endrestudio i Method Design, formalnie manifestuje to, co ukryte na pierwszy rzut oka: DESZCZ.
Projekt odkrywa i bawi się tysiącami litrów letniej wody deszczowej, które w przeciwnym razie zostałyby wyrzucone z podwórka PS1.
Woda wirtualna odnosi się do wody ukrytej w produktach codziennego użytku.
Na przykład para jeansów ma ślad wody Virtual Water 3000 litrów, ponieważ 3000 litrów wody zużywane jest na różnych etapach łańcucha produkcyjnego (uprawa bawełny, barwienie tkaniny itp.).
+ 14 Miejskie przestrzenie, takie jak podwórko PS1, również mają ślady Wirtualnej Wody.
W przeciwieństwie do dżinsów.
który jest materialnym wykonaniem procesów opartych na wodzie.
Wirtualne ślady wody w przestrzeni miejskiej w dużej mierze składają się z niematerialnych procesów opartych na wodzie: deszczu.
Przymiotnik.
Wirtualny.
odnosi się do faktu, że większość wody do wytworzenia produktu lub utrzymania przestrzeni miejskiej nie jest ostatecznie widoczna w produkcie lub przestrzeni.
Jest to szczególnie ważne w przypadku przestrzeni miejskich, które są zazwyczaj zaprojektowane w celu ochrony przed deszczem poprzez skierowanie wody deszczowej do najbliższego podziemnego kanału ściekowego.
Idealnie w miastach, pomimo ich znaczenia i przydatności, woda deszczowa znika równie szybko, jak się pojawia.
Dzięki uprzejmości UrbanLab Publiczny dziedziniec PS1 ma ślad wody Virtual Virtual ponad 300.000 galonów wody deszczowej rocznie.
ponad 100 000 galonów wody deszczowej w lecie.
Nasz projekt Virtual Water zbiera, oczyszcza, konserwuje i wykorzystuje tysiące litrów tego letniego deszczu.
Po oczyszczeniu woda deszczowa przepływa pomiędzy i ponad stożkowymi zadaszeniami, tworząc sześć niepowtarzalnych atmosfer na bazie wody.
Atmosfery obejmują (1) strumień lub.
Żyjącą maszynę.
czyści zebrane wody deszczowe roślinami i pokazuje, jak natura oczyszcza wodę przy minimalnych nakładach energii; (2) staw z wodospadem, który dostarcza krytyczne składniki odżywcze roślinom w żywej maszynie i demonstruje związki między rybami i ich środowiskami podmokłymi a czystą wodą; (3) Basen powitalny dla gości do zabawy w płytko biofiltrowanej wodzie; (4) aktywne środowisko mgły / zraszaczy, które chłodzi turystów latem; (5) Kroplowa kałuża deszczowa, która tworzy spokojny, kapiący dźwięk podczas i po burzy; oraz (6) Reflecting Pool Lounge będący zacienionym miejscem do gromadzenia i fontanną do przechowywania wody.
Dzięki uprzejmości UrbanLab Krążenie kaskadą wody na powierzchni sześciu stożkowych zadaszeń, zbierających się w basenach poniżej i strzelających w górę drzewostanów, stanowi potężną analogię do naturalnego obiegu wody.
Virtual Water ujawnia poprzez zabawę i programowanie, ile świeżej wody jest ukryta.
na dziedzińcu PS1.
Wirtualna woda rozpryskuje się, odpryskuje, tańczy, pieni się, odbija, płynie, ścieka i błyszczy w dzień iw nocy.
Dzięki uprzejmości UrbanLab Collaborators: Dzięki uprzejmości UrbanLab UrbanLab (Chicago): Sarah Dunn + Martin Felsen z Katherine Eberly, Jeff Macias, Andrew Akins, Lulu Alzaid, Simon Cygielski, Lorene Ford, Adrianne Joergensen, Travis Kalina, Jason Mold, Evgeniya Plotnikova, Noel Turrest endrestudio (Berkeley / Chicago): Paul Endres Method Design (Nowy Jork): Reese Campbell, Demetrios Comodromos, David Stasiuk Tekst dostarczony przez UrbanLab.
Dzięki uprzejmości UrbanLab Dzięki uprzejmości UrbanLab
[przypisy: jak wyrównać teren, schemat zgrzewarki punktowej, zgrzewarka punktowa schemat ]

Powiązane tematy z artykułem: jak wyrównać teren schemat zgrzewarki punktowej zgrzewarka punktowa schemat